Translate

Thursday, October 7, 2010

leaves


feuilles d'automne
oil on paper 5"x7"
This is my submission to Rookie Painter  Here is a poem
about the fall.


L’automne Paul Verlaine (Poèmes Saturniens 1866)
Les sanglots longs
Des violons de l’automne
Blessent mon coeur
d’une langueur monotone.
Tout suffoquant et blême,
quand sonne l’heure,
Je me souviens
des jours anciens
Et je pleure.
Et je m’en vais
Au vent mauvais
Qui m’emporte
Deçà, delà,
Pareil à la feuille morte.

The following  is for the sound!
A
s it is not easy to translate a poem, I chose to record my  voice.I have had trouble assembling this,it  is a test, I ask your indulgence! After the word "fin" look at below, in the other videos,the poem is song by Charles Trenet, a famous French singer (1913-2001.

2 comments:

  1. J,adore l'automne ! Et ces feuilles sont superbes ! Ils me semblent qu'elles sentent bon l'automne ! :D

    ReplyDelete
  2. C'est sympa d'être passée par là, Laila, de ton Québec.J'attends d'autres nouvelles!

    ReplyDelete

Thank you for your comment!